LEKI KARDIOLOGICZNE - lista leków stosowanych w kardiologii

    Jak zadbać o serce? 6 podstawowych zasad

    Stosujesz niezdrową dietę, a do tego mało śpisz i palisz papierosy? Im dłużej trwa taki stan rzeczy, tym większe prawdopodobieństwo, że serce odmówi ci w końcu posłuszeństwa. Zresztą, niezależnie od prowadzonego trybu życia, po 40. zaczyna niestety wzrastać ryzyko jego choroby niedokrwiennej. Dlatego możliwie jak najwcześniej musisz wcielić w życie te 6 poniższych zasad, które pozwolą twojemu sercu pozostać w dobrej kondycji przez wiele lat. leki na serce
    1. Regularnie ćwicz

    Aktywność fizyczna to najprostszy i jednocześnie darmowy sposób na znaczne zmniejszenie ryzyka wystąpienia chorób serca. Biegaj, uczęszczaj na siłownie, pływaj, jeździj na rowerze – wybierz jeden lub kilka rodzajów aktywności i systematycznie je uprawiaj. Dzięki temu zwiększysz wydolność serca i  będzie ci łatwiej utrzymać prawidłowe krążenie krwi.
    1. Spożywaj mniej cukru

    Otyłość a nawet nadwaga nie wpływają korzystnie na zdrowie – w tym również na serce i układ krążenia. Jedynym z głównych winowajców ich występowania jest nadmierne spożywanie cukru. Wniosek nasuwa się więc sam: jedz możliwie jak najmniej słodkości i produktów zawierających cukier.
    1. Spożywaj mnie soli

    Sól nie tylko zatrzymuje wodę w organizmie i spowalnia metabolizm, ale również podnosi ciśnienie krwi. Co więcej, spożywana w nadmiarze zwiększa ryzyko zachorowania na niedokrwienność serca. Jeśli już nie możesz obejść się bez soli, wybierz himalajską – jest znacznie zdrowsza.
    1. Postaw na tłuszcze roślinne

    Zamiast smalcu czy masła, wybieraj oleje z dużą zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych. Te ostatnie, w dużych ilościach znajdziesz też w rybach morskich, na przykład makreli czy łososiu. Jedz również dużo orzechów, migdałów i słonecznik.
    1. Jedz często błonnik

    Niedobory błonnika mogą prowadzić między innymi do chorób krążenia. Warto zadbać więc o spożywanie go w odpowiednich ilościach – zwłaszcza że przy okazji pomaga oczyścić organizm z toksyn. Znajdziesz go przede wszystkim w płatkach owsianych i kaszach, a także jabłkach oraz kiwi.
    1. Pamiętaj o pierwiastkach

    Poza tym, musisz zadbać o dostarczanie organizmowi wystarczającej ilości magnezu, potasu i wapnia, bez których serce nie jest w stanie prawidłowo pracować. Również i te pierwiastki znajdziesz w kaszach i płatkach owsianych, a także kefirach, jogurtach naturalnych, gorzkiej czekoladzie, bananach, pomidorach czy rybach.

    Zapoznaj się z listą leków kardiologicznych

    Poniżej znajduje się wykaz leków kardiologicznych, leków stosowanych w leczeniu chorób serca, układy krążenia.  

    WSZYSTKO O LEKACH

    ZDROWA DIETA I ODCHUDZANIE

    jajka są zdrowe

    5 powodów, dla których warto jeść jajka

    Wokół tego, czy jajka są zdrowe, narosło mnóstwo mitów. Wbrew obiegowej opinii nie tylko nie szkodzą, ale i są super zdrowe. Oczywiście pod warunkiem,...

    AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA - RUCH TO ZDROWIE